+48 882 193 844

Pn.-Pt.

15:00-21:00

Regulamin

Twoje prawa względem nas

I. Pojęcia ogólne

  • Regulamin – niniejszy regulamin
  • Serwis – serwis internetowy Serwis Banan, działających pod adresem https://serwisbanan.pl
  • Usługodawca – właściciel serwisu prowadzący działalność serwisową i rękodzielniczą nierejestrowaną – Kruk i Banan Mateusz Skutnik
  • Usługobiorca – każda osoba fizyczna lub firma, uzyskująca dostęp do Serwisu i korzystająca z usług świadczonych za pośrednictwem Serwisu przez Usługodawcę.
  • Komunikacja Drogą Elektroniczną – Komunikacja pomiędzy stronami za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail) oraz formularzy kontaktowych dostępnych na stronie www.

II. Postanowienia ogólne

  • Regulamin, określa zasady funkcjonowania i użytkowania Serwisu oraz określa zakres praw i obowiązków Usługobiorców i Usługodawcy związanych z użytkowaniem Serwisu.
  • Przedmiotem usług Usługodawcy jest udostępnienie nieodpłatnych narzędzi w postaci Serwisu, umożliwiających Usługobiorcom dostęp do treści w postaci wpisów, artykułów i materiałów audiowizualnych lub aplikacji internetowych i formularzy elektronicznych
  • Wszelkie ewentualne treści, artykuły i informacje zawierające cechy wskazówek lub porad publikowane na łamach Serwisu są jedynie ogólnym zbiorem informacji i nie są kierowane do poszczególnych Usługobiorców. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za wykorzystanie ich przez Usługobiorców.
  • Usługobiorca bierze na siebie pełną odpowiedzialność za sposób wykorzystania materiałów udostępnianych w ramach Serwisu w tym za wykorzystanie ich zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  • Usługodawca nie udziela żadnej gwarancji co do przydatności materiałów umieszczonych w Serwisie.
  • Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu ewentualnych szkód poniesionych przez Usługobiorców Serwisu lub osoby trzecie w związku z korzystaniem z Serwisu. Wszelkie ryzyko związane z korzystaniem z Serwisu, a w szczególności z używaniem i wykorzystywaniem informacji umieszczonych w Serwisie, ponosi Usługobiorca korzystający z usług Serwisu.
  • Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Sklepie Internetowym w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Sprzedawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, przez okres i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronie Sklepu Internetowego. Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora w Sklepie Internetowym, w tym podstawy, cele i okres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania w Sklepie Internetowym plików cookies oraz narzędzi analitycznych. Korzystanie z serwisu jest dobrowolne. Podobnie związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego z serwisu Usługobiorcę lub Klienta jest dobrowolne, z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w polityce prywatności (zawarcie umowy).

III. Warunki używania Serwisu

  • Używanie Serwisu przez każdego z Usługobiorców jest nieodpłatne i dobrowolne.
  • Usługobiorcy mają obowiązek zapoznania się z Regulaminem oraz pozostałymi dokumentami stanowiącymi jego integralną część i muszą zaakceptować w całości jego postanowienia w celu dalszego korzystania z Serwisu.
  • Usługobiorcy nie mogą wykorzystywać żadnych pozyskanych w Serwisie danych osobowych do celów marketingowych.
  • Wymagania techniczne korzystania z Serwisu:
    • urządzenie z wyświetlaczem umożliwiające wyświetlanie stron internetowych,
    • połączenie z Internetem,
    • dowolna przeglądarka internetowa, która wyświetla strony internetowe zgodnie ze standardami i postanowieniami Konsorcjum W3C i obsługuje strony www udostępniane w języku HTML5,
    • włączoną obsługę skryptów JavaScript,
    • włączoną obsługę plików Cookie
  • W celu zapewnienia bezpieczeństwa Usługodawcy, Usługobiorcy oraz innych Usługobiorców korzystających z Serwisu, wszyscy Usługobiorcy korzystający z Serwisu powinni stosować się do ogólnie przyjętych zasad bezpieczeństwa w sieci,
  • Zabrania się działań wykonywanych osobiście przez Usługobiorców lub przy użyciu oprorgamowania:
    • bez zgody pisemnej, dekompilacji i analizy kodu źródłowego,
    • bez zgody pisemnej, powodujących nadmierne obciążenie serwera Serwisu,
    • bez zgody pisemnej, prób wykrycia luk w zabezpieczeniach Serwisu i konfiguracji serwera,
    • podejmowania prób wgrywania lub wszczykiwania na serwer i do bazy danych kodu, skryptów i oprogramowania mogących wyrządzić szkodę oprogramowaniu Serwisu, innym Usługobiorcom lub Usługodawcy,
    • podejmowania prób wgrywania lub wstrzykiwania na serwer i do bazy danych kodu, skryptów i oprogramowania mogących śledzić lub wykradać dane Usługobiorców lub Usługodawcy,
    • podejmowania jakichkolwiek działań mających na celu uszkodzenie, zablokowanie działania Serwisu lub uniemożliwienie realizacji celu w jakim działa Serwis.
  • W przypadku wykrycia zaistnienia lub potencjalnej możliwości zaistnienia incydentu Cyberbezpieczeństwa lub naruszenia RODO, Usługobiorcy w pierwszej kolejności powinni zgłosić ten fakt Usługodawcy w celu szybkiego usunięcia problemu / zagrożenia i zabezpieczenia interesów wszystkich Usługobiorców Serwisu.
  •  

IV. Warunki komunikacji i świadczenia pozostałych usług w Serwisie

  • Serwis udostępnia usługi i narzędzia umożliwiające Usługobiorcom interakcję z Serwisem w postaci:
    • Formularz kontaktowy
    • Telefon do właściciela podany w stopce
  • Serwis udostępnia dane kontaktowe w postaci:
    • Adresu e-mail
    • numer telefonu
    • formularza kontaktowego
  • W przypadku kontaktu Usługobiorcy z Usługodawcą, dane osobowe Usługobiorców będa przetwarzane zgodnie z “Polityką Prywatności“, stanowiącą integralną część Regulaminu.

V. Gromadzenie danych o Usługobiorcach

  • W celu prawidłowego świadczenia usług przez Serwis, zabezpieczenia prawnego interesu Usługodawcy oraz w celu zapewnienia zgodności działania Serwisu z obowiązującym prawem, Usługodawca za pośrednictwem Serwisu gromadzi i przetwarza niektóre dane o Użytkownikach.

W celu prawidłowego świadczenia usług, Serwis wykorzystuje i zapisuje niektóre anonimowe informacje o Usługobiorcy w plikach cookies.

Zakres, cele, sposób oraz zasady przetwarzania danych dostępne są w załączniku do Regulaminu:  „Polityka prywatności” stanowiących integralną część Regulaminu.

  • Dane zbierane automatycznie:
    Do sprawnego działania Serwisu oraz do statystyk zbieramy automatycznie niektóre dane o Usługobiorcy. Do danych tych należą:
    • Adres IP
    • Typ przeglądarki
    • Rozdzielczość ekranu
    • Przybliżona lokalizacja
    • Otwierane podstrony serwisu
    • Czas spędzony na odpowiedniej podstronie serwisu
    • Rodzaj systemu operacyjnego
    • Adres poprzedniej podstrony
    • Adres strony odsyłającej
    • Język przeglądarki
    • Predkość łącza internetowego
    • Dostawca usług internetowych

    Powyższe dane uzyskiwane są poprzez skrypt Google Analytics i są anonimowe. Wykorzystywane są do celów analityki ruchu, pozycjonowania strony w wyszukiwarkach takich jak Google, Bing oraz tworzenia raportów sprzedaży w celu poprawiania jakości strony.

  • Dane zbierane podczas zapytania formularzem kontaktowym
    adres e-mail, Imię, Nazwisko, Kontaktowy Numer telefonu
  • W miarę rozwoju zgłoszenia Usługodawca może poprosić o dodatkowe dane kontaktowe (np. adres zamieszkania/siedzibę firmy) w celu dojazdu do Usługobiorcy
 

VI. Prawa autorskie

  • Właścicielem Serwisu oraz praw autorskich do serwisu jest Usługodawca.
  • Część danych zamieszczonych w Serwisie są chronione prawami autorskimi należącymi do firm, instytucji i osób trzecich, niepowiązanych w jakikolwiek sposób z Usługodawcą, i są wykorzystywane na podstawie uzyskanych licencji, lub opartych na licencji darmowej.
  • Na podstawie Ustawy z dnia 4 lutego 1994 o prawie autorskim zabrania się wykorzystywania, kopiowania, reprodukowania w jakiejkolwiek formie oraz przetrzymywania w systemach wyszukiwania z wyłączeniem wyszukiwarki Google, Bing, Yahoo, NetSprint, DuckDuckGo, Facebook oraz LinkedIn jakichkolwiek artykułów, opisów, zdjęć oraz wszelkich innych treści, materiałów graficznych, wideo lub audio znajdujących się w Serwisie bez pisemnej zgody lub zgody przekazanej za pomocą Komunikacji Drogą Elektroniczną ich prawnego właściciela.
  • Zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 o prawie autorskim ochronie nie podlegają proste informacje prasowe, rozumiane jako same informacje, bez komentarza i oceny ich autora. Autor rozumie to jako możliwość wykorzystywania informacji z zamieszczonych w serwisie tekstów, ale już nie kopiowania całości lub części artykułów o ile nie zostało to oznaczone w poszczególnym materiale udostępnionym w Serwisie.

VII. Realizacja usług

  • Usługobiorca jest traktowany przez Usługodawcę jako jedyny właściciel urządzenia na podstawie art. 339 w zw. z art. 341 Kodeksu Cywilnego, chyba że Usługobiorca wyraźnie zaznaczy, że nie jest właścicielem urządzenia.
  • Przed wydaniem sprzętu do serwisu sporządzany jest protokół przyjęcia urządzenia, na którym znajdują się dane osobowe takie jak: Imię, nazwisko, e-mail, numer telefonu, opis usterki, okoliczności wystąpienia usterki, aktualny stan wizualny urządzenia oraz dołączone akcesoria. Wzór protokołu dostępny jest do pobrania tutaj Protokół Przyjęcia Urządzenia.
  • Protokół przyjęcia urządzenia wykonywany jest w 1 kopii dla usługobiorcy
  • Protokół przyjęcia urządzenia jest podstawowym dokumentem uprawniającym do odbioru sprzętu. W przypadku utraty dokumentu, odbiór sprzętu umożliwia dokument tożsamości.
  • Po zleceniu usługi serwisowej, Usługobiorca otrzymuje numer referencyjny zlecenia – jest możliwe śledzenie statusu naprawy poprzez system dostępny na stronie https://serwisbanan.pl/status-zgloszenia/
  • Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za dane oraz oprogramowanie znajdujące się na nośniku danych (za wyjątkiem usług polegających na odzyskaniu danych) i następstwa ich utraty oraz za wady fizyczne i ukryte dostarczonego sprzętu (np. uszkodzona struktura dysku)
  • Akcesoria pozostawione w sprzęcie, lecz nie zgłoszone w protokole przyjęcia urządzenia Usługodawca nie odpowiada.
  • W przypadku naprawy sprzętu starszego lub równego 20 lat w momencie oddawania sprzętu do serwisu, Usługobiorca musi podpisać oświadczenie, którym jest dodatek do Protokołu Przyjęcia Sprzętu zawierający najważniejsze punkty regulaminu odnoszące się do diagnostyki urządzenia. Treść Załącznika jest dostępna tutaj Załącznik Retro do Protokołu Przyjęcia Urządzenia.
  • Usługobiorca ponosi całkowitą odpowiedzialność prawną za posiadane oprogramowanie, dane oraz systemy operacyjne przekazane z urządzeniem lub/i nośnikami danych.
  • Usługobiorca jest świadomy, że każda ingerencja w sprzęt elektroniczny poza instalacją oprogramowania/systemu operacyjnego oraz diagnoza może spowodować utratę gwarancji producenta
  • Usługodawca zastrzega sobie prawo do odstąpienia od wykonania usługi naprawy z powodów niedostępności części lub przyczyn niezależnych od Usługodawcy.
  • Serwis Banan dokłada wszelkich starań aby naprawy oraz diagnozy urządzeń były wykonywanie zgodnie ze sztuką elektroniki oraz zgodnie ze standardami norm stosowanych w elektronice (stosowanie ochrony ESD, uziemianie metalowych elementów sprzętu serwisowego, stosowanie najwyższej jakości urządzeń serwisowych oraz diagnostycznych itp.)
  • Nienaprawiony sprzęt może posiadać objawy inne niż w momencie oddawania urządzenia do Usługodawcy. Wynika to z obecnie stosowanych technologii i metod ich regeneracji, szczególnie w przypadku napraw układów BGA, gdzie płyty w trakcie naprawy muszą być poddawane bardzo wysokim temperaturom. Podobnie sprawa ma się z uszkodzeniami mechanicznymi obudów komputerowych – zwłaszcza elementów ruchomych typu zawiasy lub elementów laptopa, gdzie występuje cienki plastik (okolice napędu optycznego, okolice gniazd itp.) – gdzie demontaż obudowy może ukazać rozmiar uszkodzeń. Usługodawca nie odpowiada za pogorszenie stanu urządzenia na skutek podjętych zabiegów naprawczych.
  • Urządzenie przyjmowane do naprawy może posiadać wady ukryte (np. poprzez dokonywanie czynności naprawczych przez inny serwis lub samodzielną ingerencję w sprzęt), za który efekt Serwis Banan nie odpowiada (trwałe uszkodzenia sprzętu na skutek dokonywania zmian wewnątrz sprzętu dokonywanych niezgodnie ze sztuką elektroniki).
  • Urządzenie w wyniku diagnostyki może zostać trwale uszkodzone. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za niecelowe uszkodzenie sprzętu poprzez czynności niezbędne i konieczne do postawienia poprawnej diagnozy.
  • Szacunkowy czas realizacji usługi określa Usługodawca w momencie przyjmowania sprzętu.
  • Instalacja oprogramowania możliwa jest tylko przy użyciu legalnych licencji – odpowiedzialną osobą za dostarczenie licencji na dane oprogramowanie jest Usługobiorca
  • Usługobiorca wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych niezbędnych w celu wykonania usługi
  • Usługobiorca został poinformowany, że administratorem danych jest Usługodawca – w każdej chwili Usługobiorca ma prawo poprawić swoje dane lub usunąć je z systemu zgłoszeń.
  • Stan wizualny sprzętu dostarczonego może ulec pogorszeniu w wyniku podjętej diagnostyki lub naprawy (np. pęknięcia obudowy, które ujawniają się w trakcie naprawy/przetarte przewody) co wynika z wad ukrytych, które ujawniają się dopiero w trakcie podejmowania się naprawy – Usługodawca nie ponosi za to odpowiedzialności, a koszty naprawy tych uszkodzeń w razie woli naprawy pokrywa Usługobiorca.
  • Usługobiorca ma 14 dni na odebranie sprzętu od momentu poinformowania Usługodawcy. W razie przekroczenia tego terminu naliczana jest opłata magazynowa w wysokości 5zł za każdy dzień przechowywania sprzętu.
  • W przypadku braku decyzji o podjęciu przedstawianych akcji serwisowych powyżej 14 dni od momentu poinformowania Usługobiorcy o możliwości naprawy naliczana jest dodatkowa opłata 5zł za każdy dzień magazynowania urządzenia. 
  • Jeżeli w skutek braku możliwości poinformowania Usługobiorcy o możliwości odbioru sprzętu z winy Usługobiorcy (zły adres e-mail, zły nr telefonu) również naliczana jest opłata 5zł za każdy dzień magazynowania urządzenia po przekroczeniu 14 dni od daty zakończenia zgłoszenia.
  • Jeżeli sprzęt nie zostanie odebrany od Usługodawcy w terminie 3 miesięcy od daty zakończenia zgłoszenia lub Usługodawca nie otrzyma informacji od Usługobiorcy informacji o podjęciu akcji serwisowych, urządzenie zostaje zutylizowane.
  • Odbiór sprzętu po zakończeniu zgłoszenia serwisowego jest również możliwy poprzez dostarczenie przez Usługodawcę lub firmę kurierską.
  • W przypadku dostarczenia sprzętu przez kuriera, Usługobiorca jest odpowiedzialny za pokrycie kosztów wysyłki sprzętu na adres siedziby serwisu
  • W przypadku wyboru dostarczenia sprzętu do serwisu poprzez dojazd Usługodawcy na miejsce wskazane przez klienta pobierana jest opłata 2zł za każdy kilometr trasy licząc najszybszą drogę poprzez aplikację Google Maps.
  • Za odbiór sprzętu przez Usługobiorcę metodą dostarczenia przez Usługodawcę pobierana jest opłata 2zł za każdy kilometr trasy licząc najszybszą drogę poprzez aplikację Google Maps.
  • W przypadku rezygnacji z naprawy pobierana jest opłata 50zł jako diagnostyka.
  • W przypadku niemożliwości naprawy urządzenia pobierana jest opłata 50zł jako diagnostyka.
  • Istnieje możliwość naprawy prostych usterek wynikających z konfiguracji lub oprogramowania na miejscu wskazanym przez klienta bez zabierania sprzętu do siedziby serwisu. O takiej możliwości decyduje Usługodawca.
  • W przypadku naprawy urządzenia na miejscu u Usługobiorcy niewymagany jest protokół przyjęcia urządzenia, jednakże w momencie decyzji o konieczności naprawy w siedzibie serwisu Usługodawca sporządza protokół przyjęcia urządzenia.
  • W przypadku chęci dostarczenia urządzenia do naprawy firmą kurierską, koszt przesyłki pokrywa Usługobiorca. Niezbędny jest wcześniejszy kontakt z serwisem w celu ustalenia szczegółów przesyłki, dostarczenia obecnych zdjęć sprzętu oraz wspólnego sporządzenia protokołu odbioru sprzętu, gdyż musi być on dołączony do przesyłki. 
  • Przesyłka wysłana kurierem do serwisu powinna być należycie zabezpieczona aby uniknąć ewentualnych uszkodzeń w trakcie transportu.
  • Za ewentualne uszkodzenia urządzenia w trakcie przesyłki firmą kurierską, Usługodawca nie odpowiada.
  • Po każdej naprawie Usługobiorca otrzymuje Protokół wydania urządzenia, który potwierdza naprawę urządzenia i stanowi dokument uprawniający do ewentualnych reklamacji. Wzór Protokołu Wydania Urządzenia można pobrać tutaj Protokół Wydania Urządzenia.
  • Serwis ma prawo dokumentować naprawy i wykorzystywać te zdjęcia na blogu oraz swoim fanpage.
  • Naprawione urządzenie obejmuje gwarancja zgodnie z warunkami znajdującymi się w zakładce Gwarancja.
  • Usługa projektowania strony internetowej posiada osobny regulamin dołączany do umowy.
 

VIII. Zmiany Regulaminu

  • Wszelkie postanowienia Regulaminu mogą być w każdej chwili jednostronnie zmieniane przez Usługodawcę, bez podawania przyczyn.
  • Informacja o zmianie Regulaminu nie jest rozsyłana automatycznie do Usługobiorców po publikacji.
  • W przypadku zmiany Regulaminu jego postanowienia wchodzą w życie natychmiast po jego publikacji dla Usługobiorców nieposiadających konta w Serwisie.
  • W przypadku zmiany Regulaminu jego postanowienia wchodzą w życie z 7-dniowym okresem przejściowym dla Usługobiorców posiadających konta w Serwisie zarejestrowane przez zmianą Regulaminu.
  • Traktuje się iż każdy Usługobiorca, kontynuujący korzystanie z Serwisu po zmianie Regulaminu akceptuje go w całości.

IX. Postanowienia końcowe

  • Usługodawca nie odpowiada w żaden sposób, jak tylko pozwalają na to obowiązujące przepisy prawa, za treści przekazywane i publikowane w Serwisie przez Usługobiorców, za ich prawdziwość, rzetelność, autentyczność czy wady prawne.
  • Usługodawca dokona wszelkich starań by usługi Serwisu były oferowane w sposób ciągły. Nie ponosi on jednak żadnej odpowiedzialności za zakłócenia spowodowane siłą wyższą lub niedozwoloną ingerencją Usługobiorców, osób trzecich czy działalnością zewnętrznych automatycznych programów.
  • Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany jakichkolwiek informacji umieszczonych w Serwisie w wybranym przez Usługodawcę terminie, bez konieczności uprzedniego powiadomienia Usługobiorców korzystających z usług Serwisu.
  • Usługodawca zastrzega sobie prawo do czasowego, całkowitego lub częściowego wyłączenia Serwisu w celu jego ulepszenia, dodawania usług lub przeprowadzania konserwacji, bez wcześniejszego uprzedzania o tym Usługobiorców.
  • Usługodawca zastrzega sobie prawo do wyłączenia Serwisu na stałe, bez wcześniejszego uprzedzania o tym Usługobiorców.
  • Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonania cesji w części lub w całości wszelkich swoich praw i obowiązków związanych z Serwisem, bez zgody i możliwości wyrażania jakichkolwiek sprzeciwów przez Usługobiorców.
  • Obowiązujące oraz poprzednie Regulaminy Serwisu znajduję się na tej podstronie pod aktualnym Regulaminem.
  • We wszelkich sprawach związanych z działalnością Serwisu należy kontaktować się z Usługodawcę korzystając z jednej z poniższych form kontaktu:
    • Wysyłając wiadomość na adres e-mail: kontakt@serwisbanan.pl
    • Poprzez połączenie telefoniczne z numerem: +48 882 193 844

    Kontakt przy użyciu wskazanych środków komunikacji wyłącznie w sprawach związanych z prowadzonym Serwisem.